Chip tuning PowerControl pre taliansku krásku Giuliu. 

Keď Alfa Romeo uviedla Giuliu na trh potešili tak asi všetkých milovníkov tejto talianskej značky. Giulia nielenže vyzerala úžasne čo sa dalo očakávať od talianskych dizajnérov ale ponúkla koncepciu pohonu akú mi všetci fanúšikovia šoférovania zbožňujeme. Motor uložený vpredu a pohon zadnej nápravy sľubuje zážitok z jazdy. Ani ponukou motorov Alfa nesklamala. Každý si nájde niečo pre seba od úsporných naftových motorov až po V6 biturbo. 

Benzínový dvoj liter aj V6 ku sme už mali na brzde a v našej ponuke nájdete chip aj pre tieto pohonné jednotky. Teraz prišiel čas aj na slabšiu naftovú pohonnú jednotku označenú 2,2D. Motor v sérii ponúka 150 koní (110kW) a 400 Nm. Tieto hodnoty sme overili aj meraním na brzde. Motor nesklamal a to čo deklaroval aj splnil. Nameraný výkon bol 154 koní a 406Nm. 

Chip PowerControl sme pripojili na tri snímače motora (tlak paliva, tlak turba a snímač otáčok vačkového hriadeľa). Úpravou vstupných signálov do riadiacej jednotky motora sme pomocou chipu upravili výkon motora na 179 koní a 479 Nm. Skvelá správa je tiež fakt že motor dosahuje maximum krut. momentu 479Nm v nižších otáčkach a to pri 2100 o/min (séria 406 Nm pri 2200 o/min).

Upravený motor sme podrobili aj jazdným skúškam aby sme overili ako sa vozidlo správa pri každodennej jazde. Takáto jazdná skúška zahŕňa jazdu v meste, mimo mesta a tiež na diaľnici. Kontroluje sa reakcia na pridanie plynu, zrýchlenie ale aj jazda konštantnou rýchlosťou tempomatom na diaľnici. Papierové údaje namerané na brzde nie stále korešpondujú s pocitom z jazdy preto pre nás najdôležitejšie je pocit pri jazde a samozrejme reálne skúsenosti. Pri meraniach akcelerácia a pružného zrýchlenia sme namerali pri zrýchlení zo 100km/h na 150km/h na 5. prevodový stupeň zrýchlenie bez chipu 11,74s a s chip to bolo 9,22s. 

Chip PowerControl bez ovládania si môžete objednať u nás za cenu 489 EUR. Vyššiu radu PowerControl X s ovládaním cez aplikáciu v mobile si môžete objednať za 599 EUr. Ovládanie cez telefón ponúka okrem štýlového a high-tec ovládanie aj funkciu športových ukazovateľov ktoré zobrazujú aktuálne upravované parametre motora ako je tlak paliva a tlak turba v spojení s otáčkami motora. Taktiež nesporná je výhoda takéhoto riešenia v tom že v prípade verzie X sa vieme na váš chip na diaľku pripojiť a tak ho diagnostikovať alebo upravovať program chipu. Pre zákazníka to znamená že v prípadu updatu softvéru alebo úpravám softvéru motora ku nám nemusíte chodiť všetko vyriešime na diaľku.