Hot hatch z produkcie Hondy teraz disponuje ešte vyšším výkonom motora.

Honda Civic Type-R novej generácie je už nejaký ten čas na našom trhu. My sme sa ku tejto verzii dostali až teraz a to vďaka firme RSR Nurburg ktorá snami spolupracuje už dlhšiu dobu a ktorá využíva pre svoje vozidlá úpravy výkonu aj od nás. Vozidlo Civic Type-R majú vo svojej ponuke a zákazníci majú možnosť si ho prenajať a zajazdiť si na okruhu. 

Civic Type-R sme najprv odbrzdili v sériovom stave bez chipu. Namerali sme mu 304 koni a 408 Nm čo je z pohľadu výkonu trošku menej ako uvádza výrobca ale zase krut. moment je vyšší. 

Súčasťou merania výkonu na brzde je napojenie vozidla cez náš špecialny programmer ktorý nám umožňuje pracovať s dátami z jednotlivých snímačov motora. Spolu s údajmy ktoré dostávame cez diagnostiku vozidla ako su ukazovatele zloženie zmesy paliva a vzduchu a telplota vyfukovych plynov pristupujeme k odčítavaniu parametrov z jednotlivých snímčov. Tie slúžia ako základ pre úpravu. 

Pre tento konkrétny motor sa upravujú hodnoty tlaku turba a hodnoty tlaku v sacom potrubí. Ako referencia sa používa hodnota otáčok vačkového hriadeľa ktorá určuje otáčky motora. Z načítaných údajov sa vytvorý mapa podľa ktorej bude chip upravovať jednotlivé parametre motora. Takto upravený motor sa skúša na brzde a samozrejme monitorujú sa výstupné údaje (lambda a teplota výfukových plynov) ktoré sú velmi dôležité  pre správne fungovanie motora. 

Meranie sa opakuje niekoľkokrát až kým motor nedosahuje najlepšie parametre. Takto upravený motor sa potom ešte vyskúša aj na ceste lebo dôležité je aby auto jazdilo dobre a nie hodnoty nárastu výkonu z grafu. 

Honda Civic Type-R s chiptuningom dosahovalo nárast výkonu o 42 koní pri 5070 ot/min a 59 NM pri 3170 ot/min. Inštalácia je jednoduchá všetky snímače sú umiestnené v motorovom priestore ľahko dostupné. Inštalácia chipu zaberie tak 10-15 minút bez nutnosti špeciálneho náradia. 

Samozrejme aj tento model auta dostal od nás Pedalbox s upravenou mapou plynu. Aj takto ostré auto ako je Type-R má určité rezervy v reakciach plynu. Je to preto že výrobca auta nastavil priebeh plynoveho pedálu tak aby vyhovoval aj pri bežnej premávke aj na trati pri ostrej jazde. Keby ste si ale chceli individualne nastavovať plyn tak vám Pedalbox bude veľmi nápomocný. 

PowerControl aj PowerControl X s ovládaním cez aplikáciu v telefóne pre daný motor nájdete v našom eshope tu: